VELUX ACTIVE with NETATMO og VELUX App Control kan bare finne produkter fra VELUX (og utvalgte Somfy-produkter) ved hjelp av io-homecontrol trådløs kommunikasjonsprotokoll.
Terrassemarkiser er ikke kompatible.
VIKTIG: Forsikre deg om at VELUX-fjernkontrollen eller veggbryteren er koblet sammen med produktet og fungerer som den skal før du begynner installasjonen. IKKE tilbakestill gatewayen din med mindre du har sjekket alle de følgende trinnene:
Ved hjelp av en fjernkontroll med display og tilbakemelding (toveis):
1. Kontroller at alle produkter som er kjent av fjernkontrollen kan brukes fra det stedet der gatewayen er plassert.
- Hvis du mottar en tilbakemelding om «ingen kontakt», prøv å komme nærmere produktet og prøv igjen – når du lykkes, flytt deretter gatewayen til denne posisjonen.
- Hvis du mottar feilmeldingen «feil sikkerhetsnøkkel», sjekk instruksjonene for fjernkontrollen om hvordan du kan få en ny og gyldig sikkerhetsnøkkel.
2. Sjekk om du har en «master»-kontroll for hele hjemmet, eller individuelle romkontroller.
- Hvis du har en «master»-kontroll, bruk alltid denne til produktregistreringen.
- Hvis du har individuelle romkontroller, kan du begynne å legge til produktene til den første fjernkontrollen i appen din og fullføre oppsettet bare med disse produktene. For å legge til de gjenværende produktene, gå til: Innstillinger> Installer nye produkter> Installer et nytt vindu> Neste, og følg instruksjonene i appen. Merk: Fjernkontrollens instruksjoner er litt forskjellige da du nå justerer sikkerhetsnøklene i løpet av prosessen.
3. Sjekk om du har valgt riktig type kontroll i appen (du finner enveiskontroller ved å trykke på knappen «Jeg har ikke disse fjernkontrollene»).
4. Prøv å lukke appen og åpne den på nytt for å se om du har en uferdig installasjon. I så fall kan du fullføre installasjonen.
Bruker du en veggbryter uten tilbakemelding (enveis) ELLER en kombinasjon av flere fjernkontroller? (enveis og toveis):
1. Sjekk om du har en toveis fjernkontroll paret med produktene dine. Bruk i så fall denne når du legger til produktene i gatewayen (se ovenfor).
2. Kontroller at alle produkter som er kjent av veggbryteren kan brukes fra det stedet der gatewayen er plassert. - Hvis du ikke kan kontrollere produktene, prøv å komme nærmere produktet og prøv igjen – når du lykkes, flytt deretter gatewayen til denne posisjonen. Ellers sjekk fjernkontroll-instruksjoner om hvordan du kobler veggbryteren til produktet.
3. Sjekk om produktet beveger seg frem og tilbake for å indikere at registrering er klar når du trykker på tannhjulknappen (på eldre fjernkontroller, trykk på knappen for tilbakestilling) på veggbryteren. Hvis produktet ikke beveger seg, kan du på nytt prøve å trykke på tannhjulknappen (på eldre fjernkontroller, trykk på knappen for tilbakestilling) på veggbryteren.
4. Sjekk om du har valgt riktig alternativ for type kontroll i appen (du finner enveiskontroller ved å trykke på knappen «Jeg har ikke disse fjernkontrollene»).
5. Prøv å lukke appen og åpne den på nytt for å se om du har en uferdig installasjon. I så fall kan du fullføre installasjonen.
Hvis trinnene ovenfor ikke løser problemet ditt, blir du dessverre tvunget til å tilbakestille produktene dine fra VELUX som ikke blir funnet av gatewayen. Vær oppmerksom på at du trenger fysisk tilgang til produktet for å utføre tilbakestillingen.
Etter at et produkt er tilbakestilt, fungerer ingen av dine tidligere kontroller for dette produktet lenger. Derfor må du koble sammen kontrollen din med produktet på nytt – se instruksjonene for vindu/ tilbehør om hvordan du tilbakestiller produktet og kobler sammen kontrollen etterpå.